Notices
2003-2009 Nissan 350Z

The break in is done!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
Old 09-30-2002 | 08:01 PM
  #1  
ksj's Avatar
ksj
Thread Starter
Registered User
 
Joined: Sep 2002
Posts: 452
Likes: 0
From: Kirkland, WA
Default The break in is done!

OK, so I'm not a fast driver really. No, really. I mean it.

So anyway... I looked down this morning and low and behold I was at 1190, and still 12 miles to the office. What should I do?

Somehow, as I pondered this question, I found myself on a long windy road that demanded my attention. So I decided that that was that. I stopped, waited, and checked my oil level. Plenty. Hmmm...

Oh well, long story short, I got to work on time and let me tell you, she really flys between 4000-5500 in 2nd. I only took it up to ~50 today in 2nd but I still have the grin on my face! The drive home in traffic was painful today until that last 3 miles, which were empty of other traffic. The sound at 5500 is awesome!
Old 09-30-2002 | 08:18 PM
  #2  
marcZZZ's Avatar
marcZZZ
not a regular pain in the ass
 
Joined: May 2002
Posts: 298
Likes: 0
From: Kenmore, WA
Default Re: The break in is done!

Originally posted by ksj
OK, so I'm not a fast driver really. No, really. I mean it.

So anyway... I looked down this morning and low and behold I was at 1190, and still 12 miles to the office. What should I do?

Somehow, as I pondered this question, I found myself on a long windy road that demanded my attention. So I decided that that was that. I stopped, waited, and checked my oil level. Plenty. Hmmm...

Oh well, long story short, I got to work on time and let me tell you, she really flys between 4000-5500 in 2nd. I only took it up to ~50 today in 2nd but I still have the grin on my face! The drive home in traffic was painful today until that last 3 miles, which were empty of other traffic. The sound at 5500 is awesome!
Dang Kevin, I am so jealous..I still have only 860, My work commute is only 5 miles one way...I need to do more weekend driving. BTW your car looked so awesome, can't get over the shine. I can just imagine that smile, I had the same one on my face while merging on the freeway after our meet on saturday....the car wants to run..I want to go fast sooo badly. Hope to see you again soon. Take care. Marcy/marcZZZ
Old 09-30-2002 | 08:44 PM
  #3  
ksj's Avatar
ksj
Thread Starter
Registered User
 
Joined: Sep 2002
Posts: 452
Likes: 0
From: Kirkland, WA
Default

Hi Marcy, thanks. All the cars looked great on Saturday. You need to put some miles on that car, so...

Anyone else in Puget Sound up for a road trip over Highway 20 next weekend before the weather changes?

I'm thinking of the loop over 20, around on 97, then back on 2 towards Puget Sound over Stevens Pass.
Old 09-30-2002 | 09:12 PM
  #5  
marcZZZ's Avatar
marcZZZ
not a regular pain in the ass
 
Joined: May 2002
Posts: 298
Likes: 0
From: Kenmore, WA
Default Sounds good

Originally posted by ksj
Hi Marcy, thanks. All the cars looked great on Saturday. You need to put some miles on that car, so...

Anyone else in Puget Sound up for a road trip over Highway 20 next weekend before the weather changes?

I'm thinking of the loop over 20, around on 97, then back on 2 towards Puget Sound over Stevens Pass.
I will seriously consider it, isn't the weather going to get nice again this weekend? Maybe integraowner will join us this time, or maybe sunsetman...maybe even 3rdpower. I'll keep checking back to see if there are any other takers. talk to you soon. Marcy/marcZZZ
Old 09-30-2002 | 09:59 PM
  #6  
roberto350z's Avatar
roberto350z
 
Joined: May 2002
Posts: 1,253
Likes: 0
From: Sun Diego
Default

subliminal: redlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredl ineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredliner edlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredli neredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlinere dlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlin eredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlinered lineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredline redlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredl ineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredliner edlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredli neredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlinere dlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlin eredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlinered lineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredline redlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredl ineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredliner edlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredli neredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlinere dlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlin eredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlinered lineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredline redlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredl ineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredliner edlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredli neredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlineredlinere dline
Old 09-30-2002 | 10:07 PM
  #7  
ksj's Avatar
ksj
Thread Starter
Registered User
 
Joined: Sep 2002
Posts: 452
Likes: 0
From: Kirkland, WA
Default redline

It's calling at me... I'm gonna try to hold out for 100 miles before I go all the way. I don't know why it feels right, it just does... 6000 in 50 miles, so that's tomorrow.
Related Topics
Thread
Thread Starter
Forum
Replies
Last Post
Glenn350zHR
Drivetrain
7
11-30-2015 08:21 AM



Quick Reply: The break in is done!



All times are GMT -8. The time now is 04:32 AM.